Google Analytics (not provided) kulcsszó megoldás
Ha használsz Google Analytics statisztikát az oldaladon, akkor biztosan feltűnt, hogy egyre több a (not provided) tartalmű kulcsszó. Ez nem azt jelenti, hogy erre a kulcsszóra találtak rád, hanem azt, hogy aki be van lépve a Google fiókjába, és https kapcsolaton keresztül keresett, annak a felhasználónak a keresései titkosítva vannak. Lehet variálni szűrők beállításával, de a kulcsszavakat akkor sem lehet kideríteni. Ami megoldást én találtam az viszont meglepően egyszerű.
A megoldás nem más, mint a Google Webmaster Tools. Évek óta létezik és egyre többet tud. Simán kivált 1-2 fizetős siteaudit és SEO alkalmazást.
A webmester eszközökben hozzá kell adnod egy új webhelyet, ha korábban nem adtad hozzá. majd hitelesítened kell. A legegyszerűbb, ha FTP-n a weboldalad gyökérmappájába bemásolod a html fájlt, amit le tudsz tölteni. Majd a Keresési forgalom > Keresési lekérdezések menüpont alatt megtalálod, hogy milyen kulcsszavakra jöttek látogatóid. Sajnos nem naprakész, mert csak 3 nappal korábbi adatokat látsz és szerintem nem is teljesen pontos, de arányaiban össze tudod hasonlítani az Analytics adatokkal.
Jelenleg ez az egyetlen megoldás, hogy kitaláld milyen kulcsszavakra jönnek látogatók a weboldaladra. Az én weboldalaimnál közel 100% a not provided kulcsszavak aránya. Bevallom már nem is nagyon nézem a Google Analytics-et, csak a kezdőlapon szoktam átfutni, hogy összességében hogy állnak a látogatószámok.
Mindkét képen az utolsó 30 nap látogatásainak mutatói szerepelnek. 3200 látogatásból 2900-ról nem tudom, hogy milyen kulcsszóra érkeztek. Tehát innentől kezdve semmit nem érnek ezek az adatok.
Míg a Google Webmaster Tools-ban látszódik, hogy 2500 kattintás történt 503 különböző kulcsszóra. Ezek az adatok még nagyjából pontosak is lehetnek, mert azt tudjuk, hogy 3 nappal le van maradva ez a statisztika. Amennyivel több infót nyújt a GWT, mint az analytics, az a megjelnítések száma és a CTR, valamint azt is egészen pontosan mutatja, hogy arra a kulcsszóra hanyadik helyen van a weboldalunk.
Ez természetesen nem jelenti azt, hogy mostantól nem érdemes Google Analytics-et használni, mert továbbra is tökéletes a konverziómérésre, csak ezentúl eggyel több statisztikát kell tanulmányoznunk.